Talere

Quality Hotel Panorama  |  24.10.2024  |  08 – 14

«Gaming som rekrutteringsarena?»

Ved Alex Hole og Lars-Tore Finnanger,
Jotunheimen E-sport.

Parallelt med stort opplevd utenforskap og frafall fra skolen har trøndersk næringsliv stadig økende behov for teknologisk kompetanse. Jotunheimen E-sport møter daglig ungdom som sliter med å finne sin plass i skole- og yrkesliv. Alex og Lars-Tore har av erfaring blitt overbevist om at vi gjennom gaming har mulighet til å avdekke egenskaper og talent i ungdom som dagens skolesystem ikke evner å inspirere til eller dokumentere.

Gaming er mye omtalt, både med positivt og negativt fortegn. Men aner vi det enorme potensialet arenaen har, og hva det kan utgjøre for både næringsliv og samfunnsøkonomi? Vi gleder oss til at gutta kommer for å dele sine rørende historier og viktige erfaringer om gamingens plass i inkluderingsarbeid og rekruttering av framtidens talenter.

«Young Professional Attraction Index (YPAI)»

Ved

Bo Sondre Näsström,
Academic Work.

Bo Sondre Näsström, kundeansvarlig i Academic Work, er dedikert til å hjelpe unge talenter og bedrifter med å finne den perfekte matchen i arbeidslivet. Med sin erfaring innen rekruttering og talentutvikling, vil Bo Sondre i dag presentere noen av de viktigste funnene fra årets Young Professional Attraction Index (YPAI) – en undersøkelse som gir verdifull innsikt i hva unge profesjonelle verdsetter når de velger arbeidsgiver.

«Fra ansatt til ambassadør med produktmedia»

Ved Maiken Rostad og Kristina Ledal,
Idé House of Brands.

Ansattes tilfredshet utgjør en stor del av nøkkelen til et vellykket employer brand, og her står personlige verdier og bedriftens kultur sentralt.

Stadig flere organisasjoner ser nå verdien av strategisk bruk av produktmedia som en del av det å bygge arbeidsplassen som merkevare gjennom hele ansattreisen. Hvordan kan vi som arbeidsgivere skape tidlig tilhørighet gjennom pre-boarding og styrke stolte ambassadørroller ved hjelp av merkevarebyggende ansattgaver? Kan utforming og produktsammensetning speile organisasjonens formelle og opplevde verdier? Og kan en god off-boarding skape livslange ambassadører for bedriften din?

Maiken og Kristina tar oss gjennom ansattreisen fra sitt ståsted i Idé House of Brands og deler tips og triks til hvordan produkter kan tydeliggjøre interne verdier og kickstarte prosessen mot å bygge en lojal og fornøyd ansatt – altså din neste ambassadør.

«Familieforøkelse på 85 ansatte og en XL melkekartong»

Ved Bjørnar A. Kristiansen,
Quality Hotel Panorama.

Bjørnar er den engasjerte nordlendingen som startet karrieren som kokk, og som derfra har tatt stegene via roller som kjøkkensjef, F&B-manager og kurs- og konferansesjef og til at han nå foreløpig har landet som hotelldirektør ved Quality Hotel Panorama.

Der har han siden 2008 jobbet jevnt og trutt med å bygge et sammensveiset og inkluderende arbeidsmiljø, med trivsel, stolthet og nærvær i fokus. Selv synes han det er vanskelig å sette fingeren på oppskrift eller suksessfaktorer, men mener at det her ligger en god miks av strategi og personlig engasjement.

Nå skal antall ansatte nesten firedobles, og vi gleder oss til å høre om den reisen Bjørnar og resten av gjengen på Rosten har påbegynt og skal begi seg ut på videre. Quality Hotel Panorama er dagens vertskap og vil ønske oss velkommen til et splitter nytt konferansesenter!

«Sprell levende – om leveregler og eierskap»

Ved Camilla Wadseth og Tormod Skåle,
Kantega.

Camilla Wadseth fra Kantega forteller hvordan teknologene i Kantega bruker leveregler og eierskap for å skape en kultur som gir topp engasjement internt og konkurransekraften som trengs eksternt.

Kantega er kjent for å koble sin teknologikompetanse med sterk forretningsforståelse når de utvikler produkter og tjenester sammen med kundene. På kundelisten har Kantega noen av Norges største virksomheter i privat og offentlig sektor.

«Join the BAND»

Ved Tom Aleksandersen,
BDO, Trondheim.

I et BAND finnes det ingen soloartister, der er alle avhengige av hverandre for å skape den beste opplevelsen. BDO MidtNord har siden 2021 hatt en ambisjon om å være BAND (Beste Arbeidsplassen Nord for Dovre). I dette innlegget vil dere bli kjent med etableringen og ambisjonene til BAND, og hvordan BAND som et kulturprosjekt og strategisk virkemiddel brukes både internt i organisasjonen og eksternt.

Kontakt

Ingvild Reinskou
Tlf. +47 906 70 749
ingvild.reinskou@adresseavisen.no

Nyhetsbrev